Turunduskonsultatsioonid ja auditid ehk ärinõustamine juhtidele ja turundajatele, sh ettevõtte turunduse hetkeolukorra kaardistamine ja tegevussuunad või abi strateegiate ja plaanide väljatöötamisel. Pakume mahukat analüüsi (turundusauditit) või lühema kokkuvõtte tegemist ettevõtte turundustegevuse või -juhtimise kohta. Meie eesmärk on anda nõu ja abi, mis aitab probleemi lahendada. Eesmärk on ka tagada ettevõtte juhtkonnale või turundusjuhile kindlustunne, et tehtavad otsused ja turundustegevused on õiged, et ressursse kasutatakse säästlikult ja tõhusalt.
Anname nõu selliste probleemide lahendamisel, milleks kliendil puudub piisav oskusteave või ajaressurss. Konsultant on asjatundja valdkonna ja (arengu) protsessi juhtimise osas, klient on aga oma sektori ja olukorra tundja. Väärtust loome koostöös. Tegemist on individuaalse nõustamisega.
Konsultatsiooniprotsessi raames saab teha ka turundusauditit. Turundusaudit on kriitiline ja sõltumatu kontroll põhjaliku ülevaate saamiseks ettevõtte turundusolukorrast. Auditi käigus hindame ettevõtte turunduskeskkonda, eesmärke ja tegevusplaani ning määratleme turundustegevuse nõrkused ja kitsaskohad ning pakume lahendusi ja uusi tegevussuundi. Turundusauditit on otstarbekas tellida sõltumatult eksperdilt vähemalt kord kahe aasta jooksul. Tulemus: suureneb turundustegevuse efektiivsus, uuendatud on turundusstrateegiat või plaane ning turunduskulud on võetud kontrolli alla.
Lisavõimalusteks on *konsultandi osalemine nõupidamistel või läbirääkimistel, *püstitatud eesmärkide, arenguülesannete täitmise hilisem jälgimine, *viia läbi eri valdkondade töötajate tagasiside-uuringud ja vahetu juhi tagasiside-intervjuud.
Täpsemalt turundusauditist
Turundusaudit aitab jälgida ja kontrollida ettevõtte turundusprotsesse ning hinnata nende tulemuslikkust läbi neutraalse eksperthinnangu. Tegemist on ettevõtte turundustegevuse analüüsiga koos ettepanekute ning uuritava valdkonna hindamissüsteemi loomisega. Auditit on võimalik teha mis tahes suurusega ettevõttes. Tuginedes kogemustele ja uuringutele on teada, et ettevõtted kulutavad turundusele sageli rohkem ressurssi kui vaja. Turundusaudit võimaldab leida probleemsed valdkonnad, kus tasuks kulutusi kokku hoida või kuhu vastupidi tasuks rohkem investeerida. See aitab leida ebaefektiivsuse senises turundustegevuses ja tuvastada problemaatilised valdkonnad. Oluline on koostöö. Vastavalt kliendi poolt kirjeldatud vajadustele (arvestades spetsiifikat) koostame iga ettevõtte jaoks rätsepatööna (tailor-made) auditi kava.
Turundusauditi etapid: 1. Ettevõtte tausta kaardistamine, auditi eesmärkide seadmine. 2. Materjalide ja info kogumine ning analüüs. 3. Intervjuud ettevõtte võtmepersoonidega hetkeolukorra ja turundusvaldkonna hindamiseks ning tõlgendamiseks. 4. Analüüs: turundusstrateegia, -plaan, efektiivsus, turundustegevuse mõõdikud. 5. Keskkonna ning võrreldavate majandus- ja turundusnäitajate analüüs. Vajadusel uuring. 6. Auditi raporti/kokkuvõtte tegemine, info visualiseerimine. 7. Hinnangute, ettepanekute esitamine ja PowerPoint esitluse koostamine.
Juhile
Tahad teada, kas Su turundusraha on kasutatud efektiivselt või saaks teha enamat? Soovid kasvatada tuntust, müüki, leida uusi kliente või saada klientide tagasisidet? On vaja ellu viia muudatusi või motiveerida turundusjuhti palgates talle mentori või coachi?
Analüüsime Su firma turundustegevust ja pakume välja lahendused, mida paremini teha. Kui Sa ei soovi põhjalikku turundusauditit, siis võime üle vaadata kõik selle, mida klient väljastpoolt näeb ning anda tagasisidet ja soovitusi, mida teistmoodi teha. See aitab ka juhul kui Su turundaja on pikalt firmas „sees“ ja abiks on vaade kõrvalt ehk kliendi mätta otsast.
• Kui Su ettevõttes on turundusinimene (nt turundusassistent), kes vastutab/hoolitseb turunduse ja turundusplaani elluviimise eest, kuid vajate tuge strateegia või plaani väljatöötamisel, selle täitmise jälgimisel või jooksvat nõustamist, siis kirjuta meile. Saame kokku, räägime eesmärkidest ja arutame, milliseid tegevusi on edukaks turunduseks vaja. Analüüsime, milliseid tegevusi suudate ise edukalt läbi viia ja millega vajate abi. Kord kvartalis toimub regulaarne turundusplaani ülevaatus ja eesmärkide ning ülesannete täitmise kontroll. Hiljem saame kokku just nii palju ja kaua kui vajalikuks pead.
Vajadusel viime läbi koolituse, mis aitaks turundust, klienditeenindust ja müüki paremini juhtida ning koostööd parandada.
• Kui Sul ei ole turundusinimest palgal, sest Sa ei vaja turundusteenust iga kuu või Su vajadused ja mahud on teistsugused, võid sisse osta vaid mõnda teenust, nt müügikirjade, uudiskirja või artiklite kirjutamist, kodulehe või Facebooki haldamist, või kliendiürituse korraldamist. Võta julgesti ühendust, leiame lahenduse.
Alustavale ettevõtjale
Kui kogemustega turundaja palkamine pole sinu kui alustava ettevõtja rahakoti jaoks sobilik, siis anna meile võimalus olla sinu kõrval mõtetes, olla sinu kauge teejuht, suunanäitaja või kasvõi teeotsa kättenäitaja. Kohtuda võime siis kui sulle sobib – korra kuus, kvartalis või poole aasta tagant. Esimene pooltund on tasuta, seejärel saad otsustada, kas minna koos edasi.
Alustava ettevõtja puhul ei saa teha turundustegevuse analüüsi, kuid seda olulisemad on konkurentide turundustegevuse analüüs, lahenduste välja pakkumine ja valikute tegemine ning protsesside planeerimine ja tegevuskava välja töötamine.
Soovid esmast TASUTA konsultatsiooni?
Kui vajad turundusalast tuge, kuid Sa ei tea, mida kõike on võimalik teha, siis võta alustuseks pool tundi tasuta konsultatsiooni ilma igasuguse ostukohustuseta. Saada mulle kiri oma sooviga info@marketinghubs.ee või helista 506 9639. Siiri